Командні змагання з піраміди

КОМАНДНІ ЗМАГАННЯ З ПІРАМІДИ

Офіційні командні змагання з піраміді проводяться в наступних форматах:

- «Вільна піраміда (парний формат)»;

- «Піраміда-триборство» (формат 3 + 3):

- «Вільна піраміда (формат 3 + 3)»;

- «Вільна піраміда (формат 2 + 2)».

«ВІЛЬНА ПІРАМІДА (парні ФОРМАТ)»

При проведенні командних змагань з «Вільної піраміди» в парному форматі слід керуватися "Загальними правилами піраміди», правилами гри в «Вільну піраміду», а також нижченаведеними правилами:

1. Учасники зустрічі - 2 команди по 2 гравця в кожній.

Члени однієї команди (пари) наносять удари по черзі відповідно до правил черговості. Перед виконанням кожного удару гравці однієї команди можуть одночасно підходити до столу, спільно оцінювати позицію і приймати ігрове рішення.

2. Черговість початкового удару.

2.1. Команда, що починає першу партію, визначається в результаті розіграшу згідно п. 8 «Загальних правил піраміди».

2.2. У кожній наступній партії команди роблять початковий удар по черзі.

2.3. Гравці однієї і тієї ж команди також виконують початковий удар по черзі.

3. Черговість ударів в командах.

3.1. Гравці однієї команди вступають в гру по черзі:

- якщо удар першого гравця був правильним і результативним, то наступний удар виконує другий тієї ж команди і т.д .;

- якщо удар першого гравця був правильним, але нерезультативним, то другий гравець вступає в гру після завершення ігрового підходу команди-суперника.

3.2. Черговість ударів в команді задає гравець, який першим вступив  гру в даної партії:

- для команди, що починає чергову партію, черговість задає гравець, що виконує початковий цей удар в цій партії;

- для протилежної команди черговість задає гравець, який першим вступив  в гру, після того як до його команди перейшло право виконати черговий удар (цим гравцем може бути будь-який з двох членів даної команди).

3.3. Якщо після штрафу один з гравців команди відповідно до п. 6 «Загальних правил піраміди» передав удар команді, яка порушила правила, то чергу виконати наступний удар переходить до другого гравця даної команди.

 

4. Контроль черговості ударів в командах.

4.1. Контроль черговості в своїй і в протилежній команді здійснюють гравці обох команд незалежно від присутності або відсутності судді біля столу.

4.2. Суддівство біля столу в парному форматі здійснюють, як правило, два судді, один з яких виконує обов'язки судді біля столу, а другий - обов'язки судді-секретаря, який контролює черговість в командах.

4.3. Будь-який гравець до удару має право запитати інших гравців або суддю-секретаря про те, чия черга наносити удар.

4.4. При відсутності судді секретаря, контроль черговості в своїй і в протилежній команді покладається на гравців обох команд.

4.5. При наявності технічної можливості гравці кожної команди мають право один раз за зустріч до нанесення наступного удару звернутися до зонного судді або судді біля столу з проханням проконтролювати черговість удару шляхом перегляду відеозапису.

5. Попередження про порушення черговості ударів в командах.

5.1. Якщо гравець готується виконати удар не в свою чергу, то інші гравці або суддя-секретар, контролюючий черговість в командах, повинні зробити йому попередження до нанесення удару.

5.2. Якщо відповідного попередження до удару зроблено не було, то вважається, що черговість не порушена.

5.3. Якщо гравець на думку судді порушує черговість навмисно, то суддя приймає дисциплінарні заходи, передбачені статтею «Неспортивну поведінку» (див. Розділ 1, п.21).

«ПІРАМІДА-триборства (ФОРМАТ 3 + 3)»

При проведенні командних змагань по «Піраміді-триборства» в форматі 3 + 3 слід керуватися «Правилами пірамідних ігор (див. Розділ 2), а також нижченаведеними правилами:

1. Учасники зустрічі - 2 команди по 3 гравці в кожній.

2. Правила проведення командної зустрічі.

2.1. Кожна командна зустріч складається з особистих зустрічей між учасниками команд: перший, другий і третій номери однієї команди зустрічаються з першим, другим і третім номерами іншої команди відповідно.

2.2. Перші номери команд грають в «Динамічну піраміду», другі номери - в «Комбіновану піраміду», треті номери - в «Вільну піраміду».

Примітка: Допускається проведення змагань з іншим набором з трьох пірамідних ігор, що включає «Класичну піраміду (71 очко, 51 очко або 8 очок)».

2.3. Не менш ніж за півгодини до початку командної зустрічі капітани команд подають головному секретарю змагань заповнену заявку із зазначенням порядкових номерів гравців і відповідного різновиду гри. Зміна порядкових номерів гравців після подачі заявки забороняється.

2.4. Формат особистих зустрічей визначає головна суддівська колегія.

2.5. За перемогу в особистій зустрічі команді присуджується одне командне очко.

2.6. Перемога в командній зустрічі присуджується команді, яка першою набрала три командних очка. За рахунку 2-1 або 1-2 другі номери грають в «Комбіновану піраміду», а при рахунку 2-2 треті номери - в «Вільну піраміду».

3. Черговість початкового удару.

3.1. У кожній особистій зустрічі гравець, який починає першу партію, визначається в результаті розіграшу згідно п. 8 «Загальних правил піраміди»

3.2. У кожній наступній партії зустрічі право першого удару переходить від гравця однієї команди до гравця іншої команди.

 

«ВІЛЬНА ПІРАМІДА (ФОРМАТ 3 + 3)»

При проведенні командних змагань з «Вільної піраміди» в форматі 3 + 3 слід керуватися "Загальними правилами піраміди», правилами «Вільної піраміди», а також нижченаведеними правилами:

1. Учасники зустрічі - 2 команди по 3 гравці в кожній.

2. Правила проведення командної зустрічі.

2.1. Кожна командна зустріч складається з особистих зустрічей між учасниками команд: перший, другий і третій номери однієї команди зустрічаються з першим, другим і третім номерами іншої команди відповідно.

2.2. Перші, другі і треті номери команд грають в «Вільну піраміду».

2.3. Не менш ніж за півгодини до початку командної зустрічі капітани команд подають головному секретарю змагань заповнену заявку із зазначенням порядкових номерів гравців. Зміна порядкових номерів гравців після подачі заявки забороняється.

2.4. Формат особистих зустрічей визначає головна суддівська колегія.

2.5. За перемогу в особистій зустрічі команді присуджується одне командне очко.

2.6. Перемога в командній зустрічі присуджується команді, яка першою набрала три командних очка. За рахунку 2-1 або 1-2 знову грають між собою перші номери команд, а за рахунку 2-2 - другі номери.

3. Черговість початкового удару.

3.1. У кожній особистій зустрічі гравець, який починає першу партію, визначається в результаті розіграшу згідно п. 8 «Загальних правил піраміди»

3.2. У кожній наступній партії зустрічі право першого удару переходить від гравця однієї команди до гравця іншої команди.

 

«ВІЛЬНА ПІРАМІДА (ФОРМАТ 2 + 2)»

При проведенні командних змагань з «Вільної піраміди» в форматі 2 + 2 слід керуватися "Загальними правилами піраміди», правилами «Вільної піраміди», а також нижченаведеними правилами:

1. Учасники зустрічі - 2 команди по 2 гравця в кожній.

2. Правила проведення командної зустрічі.

2.1. Кожна командна зустріч складається з особистих зустрічей між учасниками команд: перший і другий номери однієї команди зустрічаються з першим і другим номерами іншої команди відповідно.

2.2. Перші і другі номери команд грають в «Вільну піраміду».

2.3. Не менш ніж за півгодини до початку командної зустрічі капітани команд подають головному секретарю змагань заповнену заявку із зазначенням порядкових номерів гравців. Зміна порядкових номерів гравців після подачі заявки забороняється.

2.4. Формат особистих зустрічей визначає головна суддівська колегія.

2.5. За перемогу в особистій зустрічі команді присуджується одне командне очко.

2.6. Перемога в командній зустрічі присуджується команді, яка першою набрала два командних очка.

2.7. При командному рахунку 1-1 третя зустріч проводиться в такий спосіб: першу партію зустрічі грають перші номери команд, другу партію - другі номери команд, третю - знову перші номери команд і т.д.

3. Черговість початкового удару.

3.1. У кожній особистій зустрічі гравець, який починає першу партію, визначається в результаті розіграшу згідно п. 8 «Загальних правил піраміди»

3.2. У кожній наступній партії зустрічі право першого удару переходить від гравця однієї команди до гравця іншої команди.

 

Класична піраміда (71 очко)

«КЛАСИЧНА ПІРАМІДА (71 ОЧКО)»

При грі в «Класичну піраміду (71 очко)» слід керуватися "Загальними правилами піраміди», а також нижченаведеними правилами.

1. Мета гри. Першим (раніше суперника) набрати 71 або більше очок.

2. Використовувані кулі. Стандартний набір з шістнадцяти пірамідних більярдних куль: п'ятнадцять білих (кольори слонової кістки) куль з номерами від 1 до 15-ти, які використовуються як прицільні, і одна кольорова (переважно жовта) куля без номера, який використовується в якості битка.

3. Вихідна розстановка куль. Перед початковим ударом п'ятнадцять прицільних куль встановлюються у формі рівностороннього трикутника (піраміди) з вершиною на задній відмітці столу і основою паралельно задньому борту. Кулі стають впритул один до одної в наступному порядку:

1-й ряд - 4; 2-й ряд - 5,6; 3-й ряд - 7,15,8; 4-й ряд - 9,14,13,10; 5-й ряд - 2,1, 12, 11,3. Биток розташовується в домі.

4. Початковий удар. Початковий удар проводиться з руки з дому відповідно до п.11 і п.12 «Загальних правил піраміди».

5. Правила гри і ведення рахунку:

5.1. За кожну правильно забиту прицільну кулю до поточного рахунку гравця додається число очок, що дорівнює її номеру, а за зіграну одиницю (туза) - 11 очок. Таким чином, загальна сума очок - 130. До останньої яка залишилася на столі прицільної кулі незалежно від іі номера додається 10 очок.

5.2. Перед виконанням удару гравець повинен заздалегідь вказати конкретну прицільну кулю і лузу, в яку він має намір її зіграти. Замовлення має бути чітким і ясним. До удару замовлення може бути змінене і оголошене наново. Зміна замовлення в процесі удару не допускається.

5.3. При правильній зіграній замовленій кулі всі кулі, що впали в лузи унаслідок проведеного удару, зараховуються.

5.4. Якщо в лузу впаде незамовлена прицільна куля, то її виставляють і гра продовжується.

5.5. У разі падіння в лузу або вискакування за борт битка накладається штраф, після чого вступає в гру суперник, який вводить биток в гру ударом з руки з дому відповідно до п.6.

5.6. За кожне порушення з поточного рахунку порушника списується 5 очок, а до поточного рахунку суперника додається 5 очок.

5.7. Якщо кожен з гравців набирає по 70 очок, то остання забита прицільна куля виставляється на задню відмітку. Право подальшого удару визначається розіграшем, після чого гра продовжується з руки з дому і ведеться до забитої кулі або штрафу.

5.8. Будь-який удар (за винятком початкового) повинен завершитися в повній відповідності з п. 20 «Загальних правил піраміди». В іншому випадку - штраф.

6. Введення битка в гру ударом з руки з дому

6.1. При ударі з руки з дому биток можна встановлювати в будь-якій точці дому, але не на лінії дому і не впритул до прицільних куль, що знаходяться в домі.

6.2. Якщо при установці битка в домі зачеплена будь-яка з куль, то накладається штраф і після зняття штрафної кулі право введення битка в гру ударом з руки з дому переходить до суперника.

6.3. Якщо биток встановлений поза домом, то суддя або суперник повинні попередити про це гравця, що вступає в гру до нанесення їм удару. В іншому випадку вважається, що биток встановлений правильно.

6.4. До тих пір поки биток не введений в гру, його можна поправляти рукою і києм (включаючи наклейку), однак після того як биток встановлений, будь-який удар по битку розглядається як введення його в гру.

6.5. Забивати в будь-яку лузу можна будь-яку кулю після зіткнення битка з будь-якою, розташованою поза домом прицільною кулею.

6.6. Удар з дому вважається неправильним і карається штрафом, якщо:

(1) биток до виходу з дому торкнувся кулі в домі; або

(2) не торкнувся жодного кулі поза домом.

6. Виставлення куль. Всі неправильно забиті, незамовлені і прицільні кулі, які вискочили виставляються відповідно до п.25 «Загальних правил піраміди».

Класична піраміда (51 очко)

«КЛАСИЧНА ПІРАМІДА (51 ОЧКО)»

При грі в «Класичну піраміду (51 очко)» слід керуватися "Загальними правилами піраміди», а також нижченаведеними правилами.

1. Мета гри. Першим (раніше суперника) набрати 51 або більше очок.

2. Використовувані кулі. Стандартний набір з шістнадцяти пірамідних більярдних куль: п'ятнадцять білих (кольори слонової кістки) куль з номерами від 1 до 15-ти, які використовуються як прицільні, і одна кольорова (переважно жовта) куля без номера, який використовується в якості битка.

3. Вихідна розстановка куль. Перед початковим ударом п'ятнадцять прицільних куль встановлюються у формі рівностороннього трикутника (піраміди) з вершиною на задній відмітці столу і основою паралельно задньому борту. Кулі стають впритул один до одної в наступному порядку:

1-й ряд - 4; 2-й ряд - 5,6; 3-й ряд - 7,15,8; 4-й ряд - 9,14,13,10; 5-й ряд - 2,1, 12, 11,3. Биток розташовується в домі.

4. Початковий удар. Початковий удар проводиться з руки з дому відповідно до п.11 і п.12 «Загальних правил піраміди».

5. Правила гри і ведення рахунку:

5.1. За кожну правильно забиту прицільну кулю до поточного рахунку гравця додається число очок, що дорівнює її номеру, а за зіграну одиницю (туза) - 11 очок. Таким чином, загальна сума очок - 130. До останньої яка залишилася на столі прицільної кулі незалежно від іі номера додається 10 очок.

5.2. Перед виконанням удару гравець повинен заздалегідь вказати конкретну прицільну кулю і лузу, в яку він має намір її зіграти. Замовлення має бути чітким і ясним. До удару замовлення може бути змінене і оголошене наново. Зміна замовлення в процесі удару не допускається.

5.3. При правильній зіграній замовленій кулі всі кулі, що впали в лузи унаслідок проведеного удару, зараховуються.

5.4. Якщо в лузу впаде незамовлена прицільна куля, то її виставляють і гра продовжується.

5.5. У разі падіння в лузу або вискакування за борт битка накладається штраф, після чого вступає в гру суперник, який вводить биток в гру ударом з руки з дому відповідно до п.6.

5.6. За кожне порушення з поточного рахунку порушника списується 5 очок, а до поточного рахунку суперника додається 5 очок.

5.7. Якщо кожен з гравців набирає по 70 очок, то остання забита прицільна куля виставляється на задню відмітку. Право подальшого удару визначається розіграшем, після чого гра продовжується з руки з дому і ведеться до забитої кулі або штрафу.

5.8. Будь-який удар (за винятком початкового) повинен завершитися в повній відповідності з п. 20 «Загальних правил піраміди». В іншому випадку - штраф.

6. Введення битка в гру ударом з руки з дому

6.1. При ударі з руки з дому биток можна встановлювати в будь-якій точці дому, але не на лінії дому і не впритул до прицільних куль, що знаходяться в домі.

6.2. Якщо при установці битка в домі зачеплена будь-яка з куль, то накладається штраф і після зняття штрафної кулі право введення битка в гру ударом з руки з дому переходить до суперника.

6.3. Якщо биток встановлений поза домом, то суддя або суперник повинні попередити про це гравця, що вступає в гру до нанесення їм удару. В іншому випадку вважається, що биток встановлений правильно.

6.4. До тих пір поки биток не введений в гру, його можна поправляти рукою і києм (включаючи наклейку), однак після того як биток встановлений, будь-який удар по битку розглядається як введення його в гру.

6.5. Забивати в будь-яку лузу можна будь-яку кулю після зіткнення битка з будь-якою, розташованою поза домом прицільною кулею.

6.6. Удар з дому вважається неправильним і карається штрафом, якщо:

(1) биток до виходу з дому торкнувся кулі в домі; або

(2) не торкнувся жодного кулі поза домом.

6. Виставлення куль. Всі неправильно забиті, незамовлені і прицільні кулі, які вискочили виставляються відповідно до п.25 «Загальних правил піраміди».

Класична піраміда (8 очок)

«КЛАСИЧНА ПІРАМІДА (8 ОЧОК)»

При грі в «Класичну піраміду (8 очок)» слід керуватися "Загальними правилами піраміди», а також нижченаведеними правилами.

1. Мета гри. Першим (раніше суперника) набрати вісім очок.

2. Кулі, які використовуються. Стандартний набір з шістнадцяти пірамідних більярдних куль: п'ятнадцять білих (кольори слонової кістки), які використовуються як прицільні і одна кольорова (переважно жовта) куля без номера, який використовується в якості битка.

3. Вихідна розстановка куль. (Див. П.9.1 і п.9.2 «Загальних правил піраміди»)

4. Початковий удар. Початковий удар проводиться з руки з дому відповідно до п.13 «Загальних правил піраміди».

5. Правила ведення гри:

5.1. Забивати в лузу можна тільки прицільні кулі.

5.2. Оголошувати замовлення не потрібно. При правильному ударі зараховуються всі кулі, які впали в лузи.

5.3. Будь-який удар (за винятком початкового) повинен завершитися в повній відповідності з п. 20 «Загальних правил піраміди». В іншому випадку - штраф.

6. Ведення рахунку. За кожну правильно забиту в лузу кулю гравцеві зараховується одне очко. У разі порушення правил до поточного рахунку суперника порушника додається одне очко.

7. Штрафи за порушення.

7.1. У разі порушення правил суперник знімає зі столу будь-яку прицільну кулю (на власний вибір) і кладе її на свою полицю. Така куля називається штрафною. Вона знімається після виставлення всіх неправильно забитих і куль, що вискочили.

 

Примітка: Штрафна куля повинна бути знята до нанесення наступного удару, в іншому випадку вона залишається на столі і рахунок в партії не змінюється.

7.2. Якщо биток впав в лузу або вискочив за борт, то після зняття штрафної кулі вступає в гру суперник вводить биток в гру ударом з руки з дому відповідно до п. 8.

8. Введення битка в гру ударом з руки з дому.

8.1. При введенні битка в гру ударом з руки з дому биток можна встановлювати в будь-якій точці дому, але не на лінії дому і не впритул до прицільних куль, що знаходяться в домі.

8.2. Якщо при установці битка в домі зачеплена будь-яка з куль, то накладається штраф і після зняття штрафної кулі право введення битка в гру ударом з руки з дому переходить до суперника.

8.3. Якщо биток встановлений поза домом, то суддя або суперник повинні попередити про це гравця, що вступає в гру до нанесення їм удару. В іншому випадку вважається, що биток встановлений правильно.

8.4. До тих пір поки биток не введений в гру, його можна поправляти рукою і києм (включаючи наклейку), однак після того як биток встановлений, будь-який удар по битку розглядається як введення його в гру.

8.5. Забивати в будь-яку лузу можна будь-яку кулю після зіткнення битка з будь-якою, розташованою поза домом прицільною кулею.

8.6. Удар з дому вважається неправильним і карається штрафом, якщо:

(1) биток до виходу з дому торкнувся кулі в домі; або

(2) не торкнувся жодної кулі поза домом.

8.6. Удар з дому вважається неправильним і карається штрафом, якщо:

(1) биток до виходу з дому торкнувся кулі в домі; або

(2) не торкнувся жодної кулі поза домом.

9. Виставляння куль. Всі неправильно забиті, що вискочили прицільні кулі виставляються відповідно до п. 25 «Загальних правил піраміди».

 

 

Динамічна піраміда

«ДИНАМІЧНА ПІРАМІДА»

При грі в «динамічну піраміду» слід керуватися "Загальними правилами піраміди», а також нижченаведеними правилами.

1. Мета гри. Першим (раніше суперника) набрати вісім очок.

2. Кулі, які використовуються. Стандартний набір з шістнадцяти пірамідних більярдних куль: п'ятнадцять білих (кольори слонової кістки), які використовуються як прицільні, і одна кольорова (переважно жовта) куля без номера, який використовується в якості битка.

3. Вихідна розстановка куль. (Див. П.9.1 і п.9.2 «Загальних правил піраміди»)

4. Початковий удар. Початковий удар проводиться з руки з дому відповідно до п.13 «Загальних правил піраміди».

5. Правила ведення гри:

5.1. Забивати в лузу можна як будь-яку прицільну кулю, так і биток від будь-якої прицільної кулі.

5.2. На заміну забитого битка гравець знімає зі столу одну з прицільних куль за своїм вибором і вводить биток в гру ударом з руки відповідно до п. 6, при цьому забивати в лузу можна тільки прицільну кулю.

Примітка: Обрана прицільна куля повинна бути знята до нанесення наступного удару, в іншому випадку вона залишається на столі і рахунок в партії не змінюється.

5.3. Оголошувати замовлення не потрібно. При правильному ударі зараховуються всі кулі, які впали в лузи.

5.4. Будь-який удар (за винятком початкового) повинен завершитися в повній відповідності з п. 20 «Загальних правил піраміди». В іншому випадку - штраф.

6. Введення битка в гру ударом з руки

6.1. При ударі з руки биток можна встановлювати в будь-якій точці ігрової поверхні столу, але не впритул до прицільних куль.

6.2. Якщо при установці битка зачеплена будь-яка з куль, то накладається штраф і після знятої штрафної кулі право введення битка в гру ударом з руки переходить до суперника.

6.3. До тих пір поки биток не введений в гру, його можна поправляти рукою і києм (включаючи наклейку), однак після того як биток встановлений, будь-який удар по битку розглядається як введення його в гру.

6.4. При ударі з руки забивати в лузу можна тільки прицільну кулю.

6.5. Якщо при ударі з руки в лузу падає биток, то удар вважається неправильним і штрафується (див. п.8). Після зняття штрафної  кулі суперник вводить биток в гру ударом з руки з будь-якого місця столу.

6.6. Якщо при ударі з руки крім битка в лузу падає і прицільна куля, то вона не зараховується і виставляється. Після виставлення неправильно забитого прицільного і зняття штрафної прицільної кулі суперник вводить биток в гру ударом з руки з будь-якого місця столу.

7. Ведення рахунку. За кожну правильно забиту в лузу кулю гравцеві присуджується одне очко. У разі порушення правил і зняття штрафної  кулі до поточного рахунку суперника додається одне очко.

8. Штрафи за порушення.

8.1. У разі порушення правил суперник знімає зі столу будь-яку прицільну кулю (на власний вибір) і кладе її на свою полицю. Така куля називається штрафною. Вона знімається після виставлення всіх неправильно забитих і куль, що вискочили.

Примітка: Штрафна куля повинна бути знята до нанесення наступного удару, в іншому випадку вона залишається на столі і рахунок в партії не змінюється.

8.2. Якщо биток забитий неправильно або вискочив за борт, то після зняття штрафної кулі суперник має право:

(а) ввести биток в гру ударом з руки з будь-якого місця столу (при цьому забивати в лузу можна тільки прицільну кулю), або

(б) передати удар з руки з будь-якого місця столу гравцеві, який порушив правила (при цьому забивати в лузу можна тільки прицільну кулю).

8.3 Якщо після порушення биток залишився на столі, то після зняття штрафної кулі суперник має право:

(А) продовжити гру ударом з місця зупинки битка (при цьому забивати в лузу можна як биток, так і прицільну кулю), або

(Б) передати удар з місця зупинки битка гравцеві, який порушив правила (при цьому забивати в лузу можна як биток, так і прицільну кулю).

9. Виставляння куль. Всі неправильно забиті, що вискочили прицільні кулі виставляються відповідно до п. 25 «Загальних правил піраміди».