Вільна піраміда з продовженням

ВІЛЬНА ПІРАМІДА З ПРОДОВЖЕННЯМ

При грі в «Вільну піраміду з продовженням» слід керуватися "Загальними правилами піраміди», а також нижченаведеними правилами.

1. Мета гри.

Першим (раніше суперника) набрати задану кількість очок.

2. Використовувані кулі.

Стандартний набір з шістнадцяти пірамідних більярдних куль: п'ятнадцять білих (кольору слонової кістки), що використовуються як прицільні, і одна кольорова (переважно жовта) куля без номера, яка використовується як биток.

3. Вихідне розміщення куль.

Відповідно до п.9.1 та п.9.2 «Загальних правил піраміди»

4. Початковий удар.

Початковий удар проводиться з руки з дому відповідно до п.13 «Загальних правил піраміди».

5. Правила ведення гри:

5.1. Гра ведеться за правилами "Вільної піраміди". Однак після восьмої забитої кулі гра не зупиняється і триває доти, доки не буде забито чотирнадцяту кулю і на ігровій поверхні столу не залишаться дві останні кулі.

Примітка: Якщо разом із чотирнадцятою кулею в лузу падає п'ятнадцята, то діють правила відповідно до п.5.3

5.2. Після цього, чотирнадцять забитих куль повертаються на ігрову поверхню столу у формі неповної піраміди (без п'ятнадцятої кулі на задній позначці).

5.2.1. Якщо жодна із двох куль, що залишилися на столі, не заважає встановленню неповної піраміди, вони залишаються на своїх місцях. При цьому, як биток можна використовувати будь-яку кулю, включаючи виставлені.

5.2.2. Якщо встановленню піраміди заважає одна з двох куль, що залишилися на столі, її розташовують на задній позначці (у вершині піраміди), а друга куля залишається на місці. Як биток можна використовувати будь-яку кулю, включаючи виставлені.

5.2.3. Якщо встановленню піраміди заважають обидві кулі, що залишилися на столі, то всі п'ятнадцять білих куль розставляють у формі повної піраміди з вершиною на задній позначці, кольорова куля розташовується в домі згідно з п.9.1 і п.9.2 «Загальних правил піраміди» і гра триває за правилами початкової удару згідно з п.13 «Загальних правил піраміди».

5.3. Якщо разом із чотирнадцятою кулею в лузу падає п'ятнадцята, то всі п'ятнадцять забитих куль повертаються на ігрову поверхню столу у формі повної піраміди (з п'ятнадцятою кулею на задній відмітці).

5.3.1. Якщо куля, що залишилася на столі, не заважає встановленню повної піраміди, вона залишається на своєму місці. Як биток можна використовувати будь-яку кулю, включаючи виставлені.

5.3.2. Якщо куля, що залишилася на столі, заважає встановленню повної піраміди, то діють правила відповідно до п.5.2.3.

5.4. Право продовжити гру отримує гравець, який правильно забив чотирнадцяту кулю. При цьому (за винятком випадків, що підпадають під п.5.2.3 та п.5.3.2) йому надається право вибору:

(а) продовжити гру з позиції, що склалася після встановлення піраміди; або

(б) розставити кулі заново у формі повної піраміди з вершиною на задній позначці та продовжити гру битком із дому за правилами початкового удару згідно з п.13 «Загальних правил піраміди».

5.5. Гра триває доти, доки один із гравців першим не набере задану кількість очок.

6. Штрафи за порушення.

У разі порушення правил, суперник порушника знімає зі столу будь-яку кулю (на свій вибір) і кладе на свою полицю. Така куля називається штрафною. Вона знімається після виставлення всіх неправильно забитих куль, які вискочили.

Примітка: Штрафна куля повинна бути знята до нанесення наступного удару, інакше вона залишається на столі і рахунок у партії не змінюється.

7. Виставлення куль.

Усі неправильно забиті кулі, що вискочили, виставляються відповідно до п.25 «Загальних правил піраміди». Будь-яка виставлена куля може бути обрана гравцем, як биток або прицільна куля.

8. Ведення рахунку.

За кожну правильно забиту в лузу кулю гравцю зараховується одне очко. Після зняття штрафної кулі у разі порушення правил до поточного рахунку суперника додається одне очко.