КОМАНДНІ ЗМАГАННЯ З ПІРАМІДИ
Офіційні командні змагання з піраміді проводяться в наступних форматах:
- «Вільна піраміда (парний формат)»;
- «Піраміда-триборство» (формат 3 + 3):
- «Вільна піраміда (формат 3 + 3)»;
- «Вільна піраміда (формат 2 + 2)».
«ВІЛЬНА ПІРАМІДА (парні ФОРМАТ)»
При проведенні командних змагань з «Вільної піраміди» в парному форматі слід керуватися "Загальними правилами піраміди», правилами гри в «Вільну піраміду», а також нижченаведеними правилами:
1. Учасники зустрічі - 2 команди по 2 гравця в кожній.
Члени однієї команди (пари) наносять удари по черзі відповідно до правил черговості. Перед виконанням кожного удару гравці однієї команди можуть одночасно підходити до столу, спільно оцінювати позицію і приймати ігрове рішення.
2. Черговість початкового удару.
2.1. Команда, що починає першу партію, визначається в результаті розіграшу згідно п. 8 «Загальних правил піраміди».
2.2. У кожній наступній партії команди роблять початковий удар по черзі.
2.3. Гравці однієї і тієї ж команди також виконують початковий удар по черзі.
3. Черговість ударів в командах.
3.1. Гравці однієї команди вступають в гру по черзі:
- якщо удар першого гравця був правильним і результативним, то наступний удар виконує другий тієї ж команди і т.д .;
- якщо удар першого гравця був правильним, але нерезультативним, то другий гравець вступає в гру після завершення ігрового підходу команди-суперника.
3.2. Черговість ударів в команді задає гравець, який першим вступив гру в даної партії:
- для команди, що починає чергову партію, черговість задає гравець, що виконує початковий цей удар в цій партії;
- для протилежної команди черговість задає гравець, який першим вступив в гру, після того як до його команди перейшло право виконати черговий удар (цим гравцем може бути будь-який з двох членів даної команди).
3.3. Якщо після штрафу один з гравців команди відповідно до п. 6 «Загальних правил піраміди» передав удар команді, яка порушила правила, то чергу виконати наступний удар переходить до другого гравця даної команди.
4. Контроль черговості ударів в командах.
4.1. Контроль черговості в своїй і в протилежній команді здійснюють гравці обох команд незалежно від присутності або відсутності судді біля столу.
4.2. Суддівство біля столу в парному форматі здійснюють, як правило, два судді, один з яких виконує обов'язки судді біля столу, а другий - обов'язки судді-секретаря, який контролює черговість в командах.
4.3. Будь-який гравець до удару має право запитати інших гравців або суддю-секретаря про те, чия черга наносити удар.
4.4. При відсутності судді секретаря, контроль черговості в своїй і в протилежній команді покладається на гравців обох команд.
4.5. При наявності технічної можливості гравці кожної команди мають право один раз за зустріч до нанесення наступного удару звернутися до зонного судді або судді біля столу з проханням проконтролювати черговість удару шляхом перегляду відеозапису.
5. Попередження про порушення черговості ударів в командах.
5.1. Якщо гравець готується виконати удар не в свою чергу, то інші гравці або суддя-секретар, контролюючий черговість в командах, повинні зробити йому попередження до нанесення удару.
5.2. Якщо відповідного попередження до удару зроблено не було, то вважається, що черговість не порушена.
5.3. Якщо гравець на думку судді порушує черговість навмисно, то суддя приймає дисциплінарні заходи, передбачені статтею «Неспортивну поведінку» (див. Розділ 1, п.21).
«ПІРАМІДА-триборства (ФОРМАТ 3 + 3)»
При проведенні командних змагань по «Піраміді-триборства» в форматі 3 + 3 слід керуватися «Правилами пірамідних ігор (див. Розділ 2), а також нижченаведеними правилами:
1. Учасники зустрічі - 2 команди по 3 гравці в кожній.
2. Правила проведення командної зустрічі.
2.1. Кожна командна зустріч складається з особистих зустрічей між учасниками команд: перший, другий і третій номери однієї команди зустрічаються з першим, другим і третім номерами іншої команди відповідно.
2.2. Перші номери команд грають в «Динамічну піраміду», другі номери - в «Комбіновану піраміду», треті номери - в «Вільну піраміду».
Примітка: Допускається проведення змагань з іншим набором з трьох пірамідних ігор, що включає «Класичну піраміду (71 очко, 51 очко або 8 очок)».
2.3. Не менш ніж за півгодини до початку командної зустрічі капітани команд подають головному секретарю змагань заповнену заявку із зазначенням порядкових номерів гравців і відповідного різновиду гри. Зміна порядкових номерів гравців після подачі заявки забороняється.
2.4. Формат особистих зустрічей визначає головна суддівська колегія.
2.5. За перемогу в особистій зустрічі команді присуджується одне командне очко.
2.6. Перемога в командній зустрічі присуджується команді, яка першою набрала три командних очка. За рахунку 2-1 або 1-2 другі номери грають в «Комбіновану піраміду», а при рахунку 2-2 треті номери - в «Вільну піраміду».
3. Черговість початкового удару.
3.1. У кожній особистій зустрічі гравець, який починає першу партію, визначається в результаті розіграшу згідно п. 8 «Загальних правил піраміди»
3.2. У кожній наступній партії зустрічі право першого удару переходить від гравця однієї команди до гравця іншої команди.
«ВІЛЬНА ПІРАМІДА (ФОРМАТ 3 + 3)»
При проведенні командних змагань з «Вільної піраміди» в форматі 3 + 3 слід керуватися "Загальними правилами піраміди», правилами «Вільної піраміди», а також нижченаведеними правилами:
1. Учасники зустрічі - 2 команди по 3 гравці в кожній.
2. Правила проведення командної зустрічі.
2.1. Кожна командна зустріч складається з особистих зустрічей між учасниками команд: перший, другий і третій номери однієї команди зустрічаються з першим, другим і третім номерами іншої команди відповідно.
2.2. Перші, другі і треті номери команд грають в «Вільну піраміду».
2.3. Не менш ніж за півгодини до початку командної зустрічі капітани команд подають головному секретарю змагань заповнену заявку із зазначенням порядкових номерів гравців. Зміна порядкових номерів гравців після подачі заявки забороняється.
2.4. Формат особистих зустрічей визначає головна суддівська колегія.
2.5. За перемогу в особистій зустрічі команді присуджується одне командне очко.
2.6. Перемога в командній зустрічі присуджується команді, яка першою набрала три командних очка. За рахунку 2-1 або 1-2 знову грають між собою перші номери команд, а за рахунку 2-2 - другі номери.
3. Черговість початкового удару.
3.1. У кожній особистій зустрічі гравець, який починає першу партію, визначається в результаті розіграшу згідно п. 8 «Загальних правил піраміди»
3.2. У кожній наступній партії зустрічі право першого удару переходить від гравця однієї команди до гравця іншої команди.
«ВІЛЬНА ПІРАМІДА (ФОРМАТ 2 + 2)»
При проведенні командних змагань з «Вільної піраміди» в форматі 2 + 2 слід керуватися "Загальними правилами піраміди», правилами «Вільної піраміди», а також нижченаведеними правилами:
1. Учасники зустрічі - 2 команди по 2 гравця в кожній.
2. Правила проведення командної зустрічі.
2.1. Кожна командна зустріч складається з особистих зустрічей між учасниками команд: перший і другий номери однієї команди зустрічаються з першим і другим номерами іншої команди відповідно.
2.2. Перші і другі номери команд грають в «Вільну піраміду».
2.3. Не менш ніж за півгодини до початку командної зустрічі капітани команд подають головному секретарю змагань заповнену заявку із зазначенням порядкових номерів гравців. Зміна порядкових номерів гравців після подачі заявки забороняється.
2.4. Формат особистих зустрічей визначає головна суддівська колегія.
2.5. За перемогу в особистій зустрічі команді присуджується одне командне очко.
2.6. Перемога в командній зустрічі присуджується команді, яка першою набрала два командних очка.
2.7. При командному рахунку 1-1 третя зустріч проводиться в такий спосіб: першу партію зустрічі грають перші номери команд, другу партію - другі номери команд, третю - знову перші номери команд і т.д.
3. Черговість початкового удару.
3.1. У кожній особистій зустрічі гравець, який починає першу партію, визначається в результаті розіграшу згідно п. 8 «Загальних правил піраміди»
3.2. У кожній наступній партії зустрічі право першого удару переходить від гравця однієї команди до гравця іншої команди.